Resultaten
Het gehele jaar wordt er gekeken naar de ontwikkeling van de leerlingen. Door middel van de Citotoetsen, halverwege en aan het einde van het jaar, wordt er op een objectieve manier een controle ingebouwd. In het begeleidingsplan kunt u lezen hoe de zorgstructuur van De Zeeraket is vormgegeven.
Zorg
De groepsleerkracht draagt in eerste instantie de verantwoordelijkheid voor de zorg. Wanneer kinderen uitvallen bij toetsen en observaties, volgen wij vastgestelde procedures. De groepsleerkracht en de intern begeleider spelen hierbij een centrale rol. Wij bespreken het met de ouders altijd als een kind afwijkt van de gewone leerlijn (versnellen of vertragen). Er zijn verschillende mogelijkheden voor extra hulp binnen de groep.
Huiswerk
Kinderen hebben hun vrije tijd nodig om zich te kunnen ontspannen. Wel is er begeleiding gewenst bij bijvoorbeeld het oefenen van tafels en het voorbereiden van een spreekbeurt. Vanaf groep 7 wordt er wekelijks huiswerk mee gegeven. Het huiswerk wordt meegegeven om kinderen de gelegenheid te geven thuis te oefenen en te leren. Wij doen dit mede om de overgang naar het middelbaar onderwijs minder groot te maken.
Ieder zijn talent
Op De Zeeraket vinden wij de brede ontwikkeling van leerlingen belangrijk. De leerlingen leren de basisvakken in ochtenduren. In de middaguren leren de leerlingen thematisch, hier komen onder andere met behulp van expertlessen veel verschillende disciplines aan bod. Zo willen we tegemoet komen aan ieders interesse, leerstijl en talent.
Vanaf groep 4 is er op De Zeeraket ruimte ingepland voor schaaklessen voor alle kinderen, dit stimuleert het creatieve en oplossend denkvermogen.
Methodes
Groep 1-2:
- Thematisch werken
Groep 3:
- Lijn 3
Groep 4-8:
- Rekenen: Wereld in getallen
- Taal: Staal
- Spelling; Staal
- Lezen: Station Zuid
- Thematisch werken: Blink wereld
- Engels: Groove me
- Muziek: Kazoo
- Verkeer: Veilig Verkeer Nederland